Sunday, June 11, 2017

sock madness - Honey and Clover


Image_small2
Het nieuwe patroon kwam vlak bij het begin van een lang weekend. Honingklaver, heet het, en het is in mozaiekbreien gemaakt. Dat betekent dat je elke rij tweemaal breit, éénmaal met kleur 1, en daarna met de andere kleur. De steken in de kleur die je niet gebruikt haal je af. Arbeidsintensief dus! Over dit stuk heb ik meer dan 3 uur gedaan.
The next pattern is knit in mosaic technique, so that means you knit every row twice. Stayed up too late one night to time how long it takes to knit one pattern repeat. This took me more then 3 hours. 

Image_small2
Ook de hiel heeft een speciale constructie, met een spie, en een dubbele meerdering in het midden. Ik doe graag mee aan dit soort wedstrijd om nieuwe dingen te leren, dus dit was een geslaagd patroon.
The heel has a different wedge construction with a double increase in the middle. First time I used this heel. I love participating in this competition to learn new things, so this one fits the bill.
Zo ziet het er dan uit als de sok af is. Eens ik de constructie begreep vond ik het leuk om te breien, en deze hiel past goed aan.
And this is the finished object from the back. Once I understood the heel construction I loved knitting it, and it fits really well.

 

Klaar! niet zo super happy met het resultaat, maar mijn persoonlijke doelstelling was 1 ronde verder dan vorig jaar, en dat heb ik gehaald. Ik gebruikte zauberball, niet het ideale garen met die lange kleurherhalingen. Op een bepaald moment begonnen mijn kleuren te overlappen, en toen heb ik geknipt en met een nieuwe draad begonnen. Daarom zit er zo'n streep in deze sok.

Dit is een patroon voor gevorderden. Ik heb dit paar op 4 dagen afgewerkt maarheb  dan wel van ‘s morgens tot ‘s avonds gebreid!
Finished! Not super happy with my colors. I used Zauberball with it's long color repeats, but once the colors started overlapping I had to cut and use something else (hence the sharp color change). This is a pattern for advanced knitters, and I did it in 4 days, but that means I knitted from dusk to dawn.


Image_small2
De volgende sok was intarsia, kleurenblokken inbreien. En toen lag ik uit de wedstrijd...iemand anders in mijn team was sneller om deze af te maken, dus zij mag naar de finale.

Behalve...zij heeft zich teruggetrokken, en nu hebben ze aan mij gevraagd of ik ons team in de finale wil vertegenwoordigen. Ik heb even geaarzeld, winnen doe ik toch niet, maar voor de fun doe ik mee. Benieuwd wat het gaat worden.

The next sock was intarsia, knitting colorblocks. And then the game was over for me. Somebody else finished quicker in our team, and she will knit in the final round. Except... she announced that she withdraws, and now the moderators have asked me to represent our team in the final. I hesitated a bit, but then decided to take up the challenge, just for fun. I am curious to see what the final pattern will be!



No comments: