Tuesday, April 25, 2017

Nederland 1


Vorige week was ik in de buurt van Arnhem en de Veluwe. We hebben 7 musea op 4 dagen ‘gezien’. Omdat dit geen reisblog is ga ik er niet te veel op ingaan.
 
Rest me alleen te zeggen dat er altijd wel iets interessants te vinden is, en ook wel eens iets breigerelateerd…In het mooie Hanzestadje Elburg bijvoorbeeld zag ik deze wanten met twee duimen. Iemand een idee waar die voor gebruikt werden?
Natuurlijk heb ik ook nog een paar lokale wolwinkels bezocht. Recht en Averecht ligt in een interessante buurt, het zogezegde ‘modekwartier’, met veel kleine winkeltjes en boetiekjes.
 
 
De winkel zelf heeft een mooi aanbod van garens, oa Malabrigo, Manos del Urugay, Cascade… Ook handig voor wie graag kleurinbreiwerk doet: ministrengetjes Holst shetland garen in een heel groot kleurenpalet!

Uiteindelijk ging ik naar huis met één streng kantgaren. Ik ben nu niet echt bezig met kanten sjaals breien, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk nog wel eens terug aan bod. En die zachte lila tinten spraken me erg aan.
 

In Zevenaar, 15 km voorbij Arnhem vind je de Dutch Wool Diva. Ze is vooral bekend om haar handgeverfde garens in verschillende kwaliteiten.
 
Ik wou een zomertruitje breien, en viel ten prooi aan keuzestress. Ga ik voor blauw of groen?

Ik koos uiteindelijk het paars met blingbling, alhoewel ik dat online misschien niet zou gekozen hebben… Jammer genoeg had ze maar drie strengen in huis, en moet ik hier nog een bijpassende effen kleur bijzoeken als ik het in een trui wil verwerken. Of misschien wordt het toch nog iets anders?
 
Ik bezweek ook voor deze ministrengetjes.
 
 
En kijk, het is alsof het voorbestemd was, het volgende sock madness patroon is hier perfect voor, en sluit aan bij mijn Nederlands reisje.

Volgende week ben ik trouwens weer in Nederland, dan gaan we huisruilen met een familie in Haarlem, dat is dan weer een heel andere kant van het land. We laten ons verrassen.

1 comment:

Anonymous said...

Even opgezocht:http://waddenwolvisserstruien.blogspot.be/2016/02/wanten-met-twee-duimen_17.html
De vissers uit vroeger tijden waren zo dom nog niet.
Als ze bij nacht en ontij aan dek moesten hadden ze de tijd niet om hun wanten goed-om aan te doen. Maar met een want met twee duimen grepen ze altijd goed. En ook nog handig als de ene duim nat werd: ze draaiden de want gewoon om en ze hadden zo weer een droge duim!