Sunday, October 25, 2015

Op-Art socks - Symmetry

Nog een inhaalblogje over Op-Art sokken. Dit is misschien wel mijn favoriete paar geworden uit het boek, Symmetry. Smalle streepjes met een zelfstrepend garen en afgehaalde steken in een effen garen zorgen voor een mozaiek-effect. Bovendien is dan nog de linker- en rechtersok gespiegeld.
 Another catch-up blog about Op-Art socks. This might be my favorite pair from the book, Symmetry. In the socks shown here, narrow stripes of a variegated yarn are traversed by stripes in a darker color. This project is simple and can be easily worked by beginners. For added visual play, the right and left socks are mirror images.


Ik wil deze voor de zoon breien. Ga ik voor groen en roest, of toch maar weer voor blauw en grijs? En is dat turquoise dan niet té?
I want to knit another pair for Dear Son. Green and rust? Or blue and gray? And is that turquoise not too girly?



 Eerste poging links met zelfstrepend grijsblauw Opal en effen turquoise LanaGrossa valt te klein uit. Die afgehaalde steken trekken erg in.  Bij de tweede poging met meer steken gebruik ik effen grijs voor de manchet, dat tempert het felle turquoise een beetje. En ik doe ze een beetje korter op het been dan in het boek. Als de zoon ze niet goed vindt kan ik ze ook nog voor mezelf houden.
I started the women’s size with the bluegrey Opal selfstriping yarn and Turquoise Lanagrossa. I like the colors together, not sure if DS will. But they came out too small, so I restarted in the men’s size. This time I used a solid grey for the cuff. Looks better, the grey tones down the turquoise and the size will be right too. As DS likes short cuffs on his socks, I only did 2 repeats of the chart. And if DS does not like these, I am going to keep them for myself.
 Ik heb beslist dat ze té fel zijn voor de zoon, ik mag ze voor mezelf houden. Het is ook helemaal mijn kleurenschema.
I decided they are too bright for DS, so I am keeping these for myself. Totally my colors…

Maar de dochter vond ze ook leuk, dus de sokken hebben een nieuwe thuis gevonden.
But DD liked these too, so the socks moved out of the house.

 
 Ik zal dan maar een beetje aan mijn turqoise trui verderbreien, in Wollmeise, kleur Oohm. Een heel interessante top-down constructie, ben benieuwd naar het eindresultaat, maar dat zal nog even duren...
I'd better knit some more on my turquoise sweater (Wollmeise, color Oohm). I really like how this topdown shoulder is constructed, but I still have some more knitting to do before it is finished! 
Gisteren op de Belgische Ravelry meeting heb ik er een beetje aan gebreid, maar er was te veel (plezante) afleiding om echt vooruitgang te boeken...De breimadammen verzamelden wol voor het goede doel, bijpraten met de Gentse breigroep, en er waren ook veel andere interessante projecten om te bewonderen. Het breien zal voor thuis zijn. Ik was weer teveel aan het babbelen om eraan te denken een foto te nemen. Gelukkig deed Pauli dit wel, en mocht ik één van haar foto's gebruiken!
Yesterday we gathered with Belgian Ravelry members. It was a fun meeting with a lot of chatter, and a little bit less of knitting from my part. Too busy exchanging yarn and admiring other projects! So I forgot to take pictures, thankfully Pauli did, and I could use her photo!


2 comments:

Priegelblog said...

Goh, de sokken hadden anders wel goed bij trui gepast....

Waffle Recipes said...

Good ppost