Sunday, March 15, 2015

Willow


Mijn brioche sjaal is af.  In het begin worstelde ik met de techniek, vooral de opzet en hoe het breischema te lezen. Maar eens ik het systeem door had, was het een kwestie van geconcentreerd te blijven. In één bepaalde rij moet je een ingewikkelde mindering doen, waar de top van het blaadje sluit. Daar ging het af en toe nog fout. Ik gebruikte dus een 'levenslijn' vlak voor die rij. Je rijgt een katoenen draad door alle steken. Als je dan moet uithalen, dan ritsen je steken niet door en kan je deze gemakkelijk terug op de naald zetten.
Er was nog een speciale afzetmethode, en dankzij de Craftsy video is dat redelijk vlot gegaan. En uiteindelijk heb ik de sjaal met stoom wat egaler 'geblockt', zonder echt agressief op te spannen.
Finished: once I knew how the pattern worked, it was a question of keeping the focus while knitting. I did use a lifeline after the  complicated  4 stitch decrease  row (the top of the leaf); that still was a bit tricky.
The bind-off did not pose any problems, again thanks to the Craftsy video. I finished off by lightly steamblocking, so that the fabric is flat, without being stretched. I am very happy with the finished object!



Tussendoor heb ik nog aan de trui gebreid. Zo ziet die er uit, er volgt een spannend moment nu: in elkaar zetten en zien of het past. Is dat het geval, dan kan ik aan de mouwen beginnen. Indien niet, dan moet ik eens goed nadenken wat mogelijke oplossingen zijn.
In between I have been knitting on my sweater. I am at a crucial point now: I'll have to sew this together, and see if it fits. If it does, I can start at the sleeves. If it doesn't, I'll have to think about possible solutions.

Ondertussen droom ik alweer van andere projecten...de lente is in het land, dus ik haalde wat vrolijke kleurtjes uit de kast.
I am already dreaming of other projects... Spring is here, so I selected some cheerfull colors...

4 comments:

Ellen said...

Knap hoor, dat brioche-breien! Ziet er best ingewikkeld uit. Jij draait je hand niet om voor knappe technieken hé, ik wacht op een vervolg voor je trui end die vrolijke kleurtjes, benieuwd wat je daarmee gaat doen!

Groetjes,
Ellen

Martine said...

Mooi, die sjaal!

nobutterfly said...

Die sjaal is zo mooi, dat is toch meer dan alleen brioche breien?

Priegelblog said...

Weer iets nieuws onder de knie! Knap!